رنو ساندرو مدل 2020
کمپانی فرانسوی رنو همیشه در ایران بهعنوان یکی از محبوبترین شرکتهای خودروسازی معرفی شدهاست. قیمت مناسب، مصرف استاندارد و هزینههای جانبی قابلقبول از جمله مواردی است که باعث میشود این خودروساز در کشورمان مورد اعتماد خریداران باشد. رنو P.K، رنو داستر، رنو ساندرو، رنو کولیوس، رنو کپچر، رنو لاگونا، رنو اسکالا و رنو فلوئنس از جمله خودرهایی است که از این کمپانی در ایران وجود دارد. در این مقاله قصد داریم به بررسی ماشین رنو ساندرو مدل 2020 از کمپانی رنو بپردازیم. اگر علاقهمند به این شرکت خودروسازی و محصولات آن هستید این مقاله را از دست ندهید.
رنو ساندرو در یک نگاه
رنو ساندرو در سال 2009 طراحی شد، اما تولیدکننده آن شرکت داچیا که از شرکای تجاری رنو میباشد و در رومانی مستقر است این خودرو را تولید کرد و در سال 2014 و بعد از گذشت دو نسل از تولد آن، کمپانی رنو از این هاچبک ارزانقیمت با لوگوی خود رونمایی کرد. از آن زمان تاکنون این خودرو تغییرات زیادی در بخشهای طراحی و فنی پشتسر گذاشته است، اما به گفته کارشناسان مدل 2020 آن بهروزرسانی چشمگیری را نسبت به قبل تجربه میکند.
این محصول رنو را باید از خانواده پلتفرم X90 دانست. رنو ساندرو تاکنون توانستهاست به دستاوردهای زیادی در بازار خودروی دنیا و همچنین در ایران دست پیدا کند. بزرگترین نقطه قوت ساندرو استفاده از موتور K4M با قدرت و گشتاور بالا، کیفیت ساخت و مونتاژ بالا، فضای مناسب برای سرنشینان و سواری نرم و مطمئن آن است. این خودرو همچنین از نظر ایمنی و فضای بار نیز توانسته است علی رغم هاچبک بودن نیاز خریداران را تامین کند.
طراحی خارجی رنو ساندرو مدل 2020
بیشترین تغییرات در بخش طراحی خارجی رنو ساندرو مربوط به طراحی بخش جلویی و عقبی آن است. رنو ساندرو 2020 یک فیسلیفت مختصر در بخش جلوی خودرو تجربه کردهاست، یکی از این تغییرات استفاده از چراغهای C شکل است که در طراحی تمام محصولات اخیر رنو مانند رنو تلیسمان و رنو کولیوس ارائه شدهاست. این چراغها توانستهاست تفاوت چشمگیر و مثبتی در نمای جلو رنو ساندرو ایجاد کرده و با طراحی بدنه جوانپسند آن ارتباط موثری برقرار کند. بخش دیگری که دچار تغییر شده جلوپنجره آن است که بیشتر به محصولات سابق رنو شبیه شده است. از طرفی سپر جلوی رنو ساندرو نیز طراحی جدیدتر و اسپرتتری نسبت به قبل دارد. کاپوت آن نیز دارای طراحی کشیدهتر به سمت جلوپنجره است که با مدل قدیمیتر آن اندکی تفاوت دارد.
نمای عقب رنو ساندور 2020 نیز از این فیسلیفت بیبهره نمانده و میتوان گفت عمده تغییرات در این بخش رخ دادهاست، طراحی چراغهای عقب کاملا تغییر کرده، طراحی سپر عقب نیز بهبود چشمگیری نسبت به قبل دارد اگرچه همچنان اندکی اصالت مدلهای قدیمیتر را حفظ کردهاست. درحالت کلی میتوان گفت نمای عقب اتومبیل بعد از این فیسلیفت زیباتر و جذابتر بهنظر میرسد.
استفاده از چراغهای LED در جلو و عقب خودرو، نوار کرومی روی جلوپنجره، اضافه شدن لوگوی رنو در قسمت جلوپنجره از جمله دیگر تغییرات در فیسلیفت 2020 است.
طراحی داخلی و امکانات رنو ساندرو 2020
در نمای داخلی طراحی تغییرات چشمگیری نداشتهاست. یک صفحهنمایش لمسی 7 اینچی تمامرنگی مجهز به Auto android و Appel car play در بدو ورود به کابین خودنمایی می کند. روکش چرمی فرمان، متریال با کیفیت بهکار رفته در پوشش صندلیها، روکش درب خودرو و روکش سقف، صندلیهای ارگونومیک که در مقایسه با مدلهای قبلی پهنتر و با جنس فومی بهتر هستند از جمله مواردی است که نسبت به مدلهای قبلی بهبود چشمگیری داشتهاست.
در این هاچبک اسپرت بهصورت استاندارد سیستمی بنام RS Drive در نظر گرفته شده است که سه حالت رانندگی مختلف شامل استاندارد، اسپرت و اسپرت پلاس را در اختیار راننده قرار میدهد. دیگر تجهیزات استاندارد ساندرو 2020 نیز شامل دستیار آغاز حرکت در شیبها، کنترل کشش، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم اطلاعاتی-سرگرمی با ناوبری، تهویه مطبوع اتوماتیک، دوربین دید عقب، تنظیم برقی آینههای جانبی و کروز کنترل با محدودکننده سرعت میشود.
فنی و موتور رنو ساندرو 2020
پیشرانه رنو ساندرو 2020 یک موتور SCe 116 تنفس طبیعی میباشد. همانطور که میدانید این موتور با سوخت بنزین و اتانول کار میکند. قدرت این موتور در زمان استفاده از بنزین برابر با 113 اسببخار و گشتاور 205 نیوتنمتر و در زمان استفاده از اتانول برابر با 116 اسببخار و گشتاور 200 نیوتنمتر میباشد. اگرچه نمونه پایه در حالت استاندارد دارای موتور 1.0 لیتری SCe است و بهدلیل استفاده از گیربکس CVT در این مدل از ساندرو انتظار میرود مصرف سوخت آن در مقایسه با مدلهای قبلی کاهش چشمگیری پیدا کند. در این خودرو یک گیربگس 6 سرعته دستی نیرو را به چرخها منتقل کرده و شتاب اولیه صفر تا صد آن 8 ثانیه است. حداکثر سرعت نیز در ساندرو مدل 2020، در حدود 202 کیلومتر بر ساعت است.
رنو ساندرو در ایران
رنو ساندرو موجود در ایران خودرویی اتوماتیک است که بعد از برجام با همکاری نیسان و پارس خودرو تولید شد. البته باید گفت رنوی موجود در ایران مدل استپوی ساندرو میباشد که از نظر ظاهری و فنی با رنو ساندرو معمولی اندکی متفاوت است. این خودرو در ابتدای حضورش در ایران به فروش قابل توجهی دست پیدا کرد. رنو ساندرو استپ وی با همکاری شرکت رنو پارس و در خط تولید پارسخودرو مونتاژ میشود و از نظر کیفیتی، باید گفت خودروی قابلقبولی است و قیمت آن طبق آخرین آمار منتشر شده در ماه قبل حدود 150 تا 160 میلیون تومان است.
مشخصات فنی ساندور موجود در ایران
- موتور: 4 سیلندر 16 سوپاپه
- حجم موتور: 1598 سیسی
- انتقال نیرو: دیفرانسیل جلو
- حداکثر قدرت: 105 اسببخار
- حداکثر گشتاور: 140 نیوتنمتر
- گیربکس: 5 سرعته دستی یا 4 سرعته خودکار
- شتاب اولیه: 11.5 ثانیه
- حداکثر سرعت: 170 کیلومتر در ساعت
- وزن: 1193 کیلوگرم
- اندازه : 4024 طول – 1753 عرض – 1584 ارتفاع برحسب میلیمتر
- فاصله بین دو محور: 2588 میلیمتر
- مصرف سوخت داخل شهر: 9.4 لیتر در هر صد کیلومتر
- مصرف سوخت خارج از شهر: 5.5 لیتر در هر صد کیلومتر
- مصرف سوخت ترکیبی: 8.3 لیتر در هر صد کیلومتر
- حجم باک: 50 لیتر
- ترمز و پایداری: ترمز جلو دیسکی تهویهشونده و ترمز عقب کاسهای ABS
- کیسههوا: کیسههوای راننده و سرنشین جلو
- سیستم صوتی: کنترل سیستم صوتی روی فرمان – USB – قابلیت پخش CD – بههمراه 4 بلندگو
- دیگر تجهیزات: رینگ 15 اینچی آلومینیومی، سیستم تهویهمطبوع با کنترل دستی، چراغ مهشکن جلو، آینههای جانبی برقی مجهز به گرمکن
جمعبندی نهایی
باید گفت ساندرو 2020 یک خودروی قابلقبول با امکانات در حد متوسط است اما این خودرو برای خانوادههای کمدرآمد و متوسط طراحی و تولید میشود و بیشتر از این نمیتوان از آن توقع داشت. قیمت آن در بازارهای جهانی از حدود 13 هزار دلار آغاز میشود و با توجه به امکانات اضافه در نظر گرفتهشده که خیلی هم چشمگیر نیست قیمت آن اندکی بیشتر میشود. با توجه به مشکلات اقتصادی در ایران و تحریمها بعید به نظر می رسد که مدلهای جدید ساندرو در کشور تولید و یا حتی به ایران وارد شوند. اما باید گفت ساندروهای موجود در ایران نیز محبوبیت فراوانی دارند و با توجه به امکاناتی که ارائه میدهند توانستهاند نیاز خریداران را تامین کنند.
آخرین دیدگاهها